"Poesia per a carnívors", de David Madueño Sentís


Pocs mesos després de guanyar el premi Salvador Estrem i Fa, a principis del 2009 començava a donar forma al concepte que estructuraria els poemes que llavors em rondaven. Tot plegat va anar prenent cos sota el nom d’Ominosament teu, perquè el caràcter dels meus nous versos eren molt més íntims i personals que Desvetlla de mots és feina obscura. D’alguna manera estava inscrivint-los sota el segell de “l’experiència”, perquè moltes de les coses que hi deia em ballaven pel pap de feia temps.

Un cop embastat el llibre, mesos després, em vaig atrevir a demanar-li l’opinió a en Jordi Llavina. La seva recepció no només va demostrar entusiasme pels resultats, sinó que em va oferir molts bons consells per millorar el material, fins a l’extrem de suggerir-me un títol infinitament més inspirat i engrescador que l’anterior. Sota el nom de Poesia per a carnívors feia present aquesta dèria que travessava el llibre de presentar carnassa de forma conscient, agosarada i fins un pèl grollera.


Tanmateix, vaig començar a enviar-lo a concursos sense obtenir cap resultat. 2010 i 2011 van anar passant el llibre de mans a mans, sempre després de fer-li uns petits retocs per millorar-ne les possibilitats. El desencís pels rebuigs i l’interès per nous materials que anava escrivint me’n van anar allunyant emocionalment. Diverses vegades em plantejava la possibilitat d’una autoedició per treure-me’l del damunt de la forma més digna possible, però sempre el tornava a enviar a una nova edició de premis literaris.
 

Fins que me n’he cansat, i l’he volgut veure materialitzat, palpar-lo, passar-hi els ulls per jutjar que ja està, que és el moment de passar pàgina, i aquest cop no només figuradament.

Així doncs, amb l’ajut de les eines de Bubok us presento Poesia per a carnívors, la meva nova publicació de poemes. No ha obtingut cap premi, ni està publicat per cap segell de prestigi, ni crec que el ressenyi ningú. I fins i tot us puc dir que ara mateix estic escrivint millors poemes dels que hi trobareu –però això, tractant-se d’una creació, és obvi, i espero que normal durant molt de temps
. Però sí que us puc dir que es tracta de seixanta pàgines de poesia d’algú que aprén a escriure-la acostant-se perillosament a materials massa personals, un abisme que sempre he volgut evitar però que, vés per on, ja sigui per enjogassament, rebequeria o morbositat, he volgut albirar ni que sigui per una vegada a la vida.

Podeu comprar Poesia per a carnívors en dos formats: paper i ebook. El primer costa 6,88 euros (despeses d’enviament a part); el segon, 3 euros. Hi ha una tercera possibilitat: més endavant disposaré d’uns quants exemplars que us puc donar en mà si viviu a Barcelona, o si us hi podeu atansar. Així us estalvieu alguns cèntims (seran lleugerament més econòmics) i les despeses d’enviament, i podeu conèixer el mateix autor per regraciar-l’hi o per llençar-l’hi pel cap. Qualcú diria que tot és massa precari, però jo penso que antigament, quan no existien els intermediaris, la gent portava la gallina a la plaça per canviar-la al moliner, que li daria un bon sac de farina.
 

Així doncs, qui vol un bon enfilall de salsitxes poètiques?

Pàgina de venda de Poesia per a carnívors.

Comentaris

  1. Enhorabona, David, la publicació d'un llibre, m'és ben indiferent com, és sempre un motiu d'alegria. Ja tinc ganes de llegir-lo, això sí, jo el vull amb entrega personalitzada. Així que ja m'avisaràs quan, amb una cervesa a la mà, em faràs l'entrega.

    T

    ResponElimina
  2. Moltes felicitats.
    Tens pensada alguna presentació?

    ResponElimina
  3. Jo el vull en mà i dedicat :-)

    Avisa quan el presentis!

    ResponElimina
  4. Felicitats, David! El primer poema promet i és una tota una declaració de principis que fa honor al títol.

    ResponElimina
  5. Jo també vull una presentació i lectura!

    ResponElimina
  6. Enhorabona David! Tenir un fillet així sempre és motiu d'il·lusió.

    Ara li faig una ullada ;)

    Els de bubok fan una bona feina d'impressió, molt professionals.

    ResponElimina
  7. Enhorabona David! Tenir un fillet així sempre és motiu d'il·lusió.

    Ara li faig una ullada ;)

    Els de bubok fan una bona feina d'impressió, molt professionals.

    ResponElimina
  8. Hola a tothom! Moltes gràcies per tots els vostres comentaris, sou molt amables. La veritat és que no havia pensat en fer presentació, però ara ja estic més animat i estic pensant en llocs de Sabadell. Ja us aniré informant a través del llunÀtic, no patiu! I els que voleu exemplar en mà, tranquils, que aviat també tindré notícies! Gràcies a tothom i fins la propera,
    David

    ResponElimina
  9. Doncs m'afegeixo amb retard: efectivament ho has encertat, sóc el que sempra arriba als "puestus" amb la llengua fora!

    Felicitats!!

    Jo crec que l'autoedició, ja tinc una edat i em va tocar allò del punk "do it yourself".

    ... i m'afegeixo... jo també en vull un en mà, així que la propera vegada que ens veiem sigui a aquesta futira presentació o abans, portame'n un que el vull.

    Felicitats novament.

    ResponElimina
  10. Moltes felicitats per la nova criatura. Avui en dia, tothom qui vulgui publicar s'ha d'espavilar, i el recurs Bubok és adequat pels primers llibres. Espero llegir-lo aviat!

    ResponElimina
  11. Anònim3:33 p. m.

    hola, jo el vull també, per ara el compraré via internet, que no sóc de Barcelona, però una pregunta: si és per a e-book, i jo no tinc e-book però sí portàtil, és el mateix? no sé si és una pregunta massa estúpida per fer-la en públic ;)

    Gràcies!

    I enhorabona!

    Coralet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Coralet,
      gràcies per interessar-te en adquirir "Poesia per a carnívors"! No és cap pregunta estúpida, i ara, entenc que et preocupin aquests problemes tècnics quan compres algun producte. Si no m'erro, anomenen e-book a l'edició PDF del llibre que jo vaig carregar a Bubok. Per tant, no hauries de tenir cap problema per obrir-lo amb el teu portàtil.
      I si tens algun problema, avisa'm i ho resolem, no en dubtis!
      Gràcies i salut! Ah, i bona diada de Sant Jordi!

      David

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada