17.2.11

No estic de filis


No estic de filis per a segons què: comença l'època de l'any en què he de fer mans i mànigues per combinar les classes de secundària amb les correccions editorials, perquè ara se'ls llença el temps al damunt i els últims micos del procés d'un llibre ens hem d'afanyar. Així que he aparcat la majoria de lectures, recuperant el gust pel tenebrisme i la fantasia que em donin arguments que apel·lin a la meva imaginació, suficient per ajudar-me a interrompre els cops de cap dels meus constants viatges en tren. La setmana passada m'acabava L'any de la plaga de Marc Pastor, una entretingudíssima, irònica i eufòrica novel·la "de gènere" ambientada a la Barcelona multiculti i mileurista, però amb un argument que barreja The Body Snatchers i Sóc llegenda. Si us sonen aquests dos referents i heu xalat amb en Sànchez Piñol, ja feu tard. M'agradaria estendre'm més, però tot plegat afecta de retruc el llunÀtic. També m'he rellegit Te verd, l'inquietant i excel·lentment escrit conte de J. Sheridan Le Fanu on un clergue decimonònic es veu alterat per les visites d'un fantasmagòric ésser simiesc com el del quadre de Henry Fusseli que il·lustra aquest comentari.

Em queden a mitges un bon grapat de lectures i d'escrits que m'agradaria acabar algun dia. Tanmateix, us emplaço a seguir connectats de forma intermitent. M'he promès seguir parlant -com a mínim- de poesia. Versos.cat també se'n beneficiarà: és tal la confiança en el projecte, que m'he compromès a publicar-hi més sovint articles i obra pròpia. De moment, us enllaço tots els meus escrits que hi podreu trobar:

Articles: Vint-i-set poemes, Descobrir Jordi Pàmias, Màrius Torres: la generació malmesa, "Felix Orbe", Relacions particulars.

Poemes: Porcellana, Natura de roure, La paraula, Intensitats, La sorra dels dies.


Finalment, us convido a acompanyar-nos en qualsevol dels recitals que anem organitzant per Catalunya, i que trobareu recollits i actualitzats en aquest blog.

1 comentari:

  1. De vegades que teniu una feina tan privilegiada vosaltres perquè podeu ser els primers d ellegir les últimes novetats.Ara veig que no tot és el que sembla.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.