21.12.09

Proemi de Nadal


Fotografia de Zita Vehil

Deixo enrere el primer cap de setmana en què, per primer cop en molt de temps, no he fet res de bo. No he corregit exercicis ni he preparat classes, perquè amb el material que tinc preparat ja m'arriba per avui dilluns i per demà dimarts. No he llegit ni una sola ratlla de paper imprès, ni he escrit una sola paraula. El fred, una certa imbecil·litat i l'apatia m'han atuït. S'esllavissa l'any, i jo amb ell. Decideixo aturar el llunÀtic per uns dies, i per això necessito un text proemial com aquest.

Als Reis els demano poca cosa. El darrer Serés, el Cheever complet editat per labutxaca, potser també em porten el Combray proustià. Veurem què decideixen, i fins on poden arribar.

Estic cansat de mi mateix, i de la gent. Temps de recolliment, d'anorrear-se en benefici d'aquest monstre polimorf que és la família. Tants apèndixs, tantes arestes. Però cada any ens en tornem a afartar, ens n'embafem (com amb els polvorons i els torrons). Com la vida mateixa, que no la trobem a faltar fins que no se'ns escola d'entre les mans, com quan se'ns acaba un llibre apassionant: maldem entre el desig de seguir llegint i l'horror davant la darrera pàgina, imminent.


Bones festes a tothom.

7 comentaris:

  1. Et desitjo unes bones festes i que la tristesa i el cansament no s'apoderin de tu.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Hola,
    el temps de recolliment és propiament la tardor.

    El foc de Nadal fa renèixer.

    Has llegit res d´en Jordi Coca?

    Bona fotografia, la de la Zita.

    Com diu en Quimi Portet Bon Nadal i Bon Any!
    Imma

    ResponElimina
  3. David Madueño6:32 p. m.

    Gràcies a tothom!

    Imma: d'en Coca he llegit "Lena" i "Sota la pols". La primera pertany a un cicle de novel·les on el sexe i la sensualitat estan vistos des d'una perspectiva malaltissa, obsessiva, creant un clima opressiu. Molt suggerents. La segona és una novel·la de postguerra, basada en algunes vivències del propi autor. És força depressiva i desangelada. Coca és un bon narrador, però força irregular. Les seves darreres novel·les no m'interessen gaire.

    ResponElimina
  4. bones festes i que el 2010 ens puguem "veure" tot sovint

    ResponElimina
  5. Hola,
    a La Vanguardia de dilluns 28 desembre s´escullen 50 llibres de la dècada, pàgs. 32-33.
    Em semblen políticament correctes. Ho has vist?

    En Jordi Coca defensa molt Lena, jo recomano Louise, un conte sobre la felicitat. Premi de la Crítica, fa uns quants anys.
    Imma

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.