27.7.09

Bones vacances, bones lectures


Encara em resta un tram important de navegació pel Danubi, sempre avançant en direcció cap a les costes orientals on desemboca, on la diversitat d’aigües i de gent el fa més tumultuós. També he de travessar un bon grapat de nits d’insomni, clapejades pel surrealisme amb què la vida ens fa la murga. O perdre’m per la geografia localment universal del llogarret asturià de Paniceiros. I finalment, marxar cap a Itàlia, i viure-hi les cròniques recollides per Stendhal. Totes elles lectures a mitges que, per desgràcia, aniré acabant els darrers dies, amb la recança de qui acaba d’endrapar un plat únic en el món, i per tant irrepetible.

Mentrestant, el llunÀtic fa muts i a la gàbia. Sóc a prop de marxar de vacances, a sis dies de perdre’m per la Vall d’Aran i no retrobar-me fins a mitjans d’agost. Aquests dies encara podria aprofitar per publicar alguns articles més, però necessito desconnectar d’aquesta rutina obsessiva que pot acabar esdevenint el blog: com més l’actualitzes, més urgència tens en fer-ho. Deixar-lo durant un parell o tres de setmanes serà la meva cura de desintoxicació, encara que sóc conscient que mai me’n desenganxaré del tot. Són massa posts (més de quatre-cents), són quatre anys, són massa complicitats, són massa coses per a dir. Són massa lectures que tinc pendents, i de les quals tinc coses a dir, a debatre, a descobrir. Si el virus de la literatura ja és prou malaltís, la seva combinació amb la blogosfera esdevé irresistible per als lletraferits del XXI.

Us desitjo unes bones vacances, i bones lectures.

11 comentaris:

  1. Desbloguitzar-se -és diria així?- també és fer salut. Que tinguis unes bones vacances i, tant com puguis, dona't a la bona vida!

    ResponElimina
  2. Bones vacances! És curiós, avui m'he adonat que fa poc que he passat dels quatre-cents apunts, després de —també— més de quatre anys a la blogocosa.

    I també tinc bons propòsits de lectura que, el meu cas, acostumen a caure en el fracàs de la improvisació.

    Salutacions cordials.

    ResponElimina
  3. Una pausa per regenerar-se i agafar més ganes!

    Bon estiu.

    ResponElimina
  4. Bones vacances, David! Ara que m'hi fas pensar, avui he penjat l'apunt numero 488, i encara no fa dos anys que blogovisc. La setmana passada vaig fer un descans de cinc dies; però no n'hi ha prou: en calen molts més.

    ResponElimina
  5. També els blogs necessiten descansar. Que passis uns molts bons dies a la Vall d'Aran i per allà on paris, David.

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies a tothom! Aquest any he volgut agafar-me més dies del compte, però prometo tornar amb les piles carregades.

    ResponElimina
  7. Tornant a passar per cal llunÀtic, m'acabo d'adonar que al meu comentari anterior, clavat com una espina on no hi hauria de ser, hi ha un accent furtiu. Si no el podeu extirpar, tingueu la bondat de fer veure que no l'heu vist. Bon estiu a tothom!

    ResponElimina
  8. Bones vacances i perde't per Paniceiros que és una lectura molt grata.

    ResponElimina
  9. Descubrí su blog y he decidido invitarles a que visiten el mío.

    Escribo, o lo intento, y me apetece ofrecerles un paseo por mis ideas.

    Espero sus comentarios y críticas.

    Nos leemos

    ResponElimina
  10. Bones vacances, a mi encara no em toca...

    ResponElimina
  11. Hola David! Jo també porto més de 400 posts, i dos anys a la blogosfera. La veritat és que aviat jo també podré desconnectar d'aquesta febre cibernètica a París! Desitjo que tinguis unes bones vacances.

    Una abraçada.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.