XXIII certamen literari Foment Martinenc


Les associacions culturals i recreatives d'aquest país duen, en alguns casos, més de cent anys promocionant a nivell popular l'esbarjo i la cultura. Potser es tracta d'entitats que amb els anys han perdut esplendor per convertir-se en testimonis del passat, però encara tenen capacitat de convocatòria per a molts joves que s'hi apropen (ja sigui per influència dels pares o de les amistats) i s'engresquen a fer alguna cosa més que mirar la televisió. Els tallers, concursos i activitats de música, literatura, teatre o escacs, si bé a nivells amateurs, segueixen apropant-los a una forma de veure el món i viure la vida que, curiosament, tal i com són les coses avui dia, cada vegada em sembla més "alternativa" que l'oci estandarditzat de la societat de consum del segle 21.

És per això que em fa molta il·lusió haver rebut el primer premi de poesia del XXIII certamen literari que em va atorgar el passat dissabte l'entitat barcelonina Foment Martinenc, pel meu poema Besàvia. A L'hora del lector, Albert Sànchez Piñol comentava que l'abundància de premis no és al seu parer negatiu, ja que donen vida a pobles, barris i entitats, a la vegada que ofereixen als escriptors primerencs el seu minut de glòria, com li va passar a ell mateix molt abans de forjar la meteòrica carrera que ara duu. Són, doncs, el bressol de carreres futures o de vegades els promotors d'edicions de llibres que, si no fos d'aquesta manera, potser no haguessin vist mai la llum. Potser són a la base de la piràmide literària i cultural, però no per això són menys importants.

Comentaris

  1. Felicitats!
    Jo vaig guanyar l'any passat en l'apartat de narrativa. Em sona molt el teu nom, ¿és possible que hagim coincidit en algun premi?

    ResponElimina
  2. Felicitats!!! No hi ha premi petit, molts escriptors avui força coneguts també han passat per aquests certàmens i hi retornen de tant en tant, a més, en general són molt més objectius, justos i seriosos que els 'grossos'.

    ResponElimina
  3. Hola. Enguany ha sigut el teu any d'èxits! Els premis sempre són un al·licient per continuar escrivint, escrivint. Així ens continuaràs deleitant amb els teus versos.

    Una abraçada!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada