Desfullar, despullar


Silenci. El silenci dels boscos, només trencat per la caiguda pesant d'una fulla. Cauen com gotellades de pluja mandrosa, tardorenca, amb la mandra del desfullament i del despullament que avança l'hivern.

Em desfullo, perquè en una setmana i mitja m'he desfet del meu vestit caduc i empès per una mena de bogeria hivernadora, aprofito el canvi d'estació per deixar Sabadell i traslladar-me a Terrassa. Canvi de casa, canvi de ciutat, canvi d'hàbits, canvi de voluntats. Necessito tenir-ho tot enllestit abans que arribi l'hivern i estengui la mandra pertot, així que el llunÀtic, els poemes i les lectures queden relegades per quan tingui enllestit el despatxet i no m'hagi de barallar amb caixes i objectes per guanyar una mica d'espai.

Em despullo, perquè darrerament només faig treballs mecànics, freds, impersonals. Netejo, ordeno, trasllado, organitzo. La imaginació, totes les coses que tinc a dir, la gestació d'idees i pensaments, tot això ara mateix no té cap mena d'importància. Ara, el que corre pressa és organitzar els espais d'una manera racional amb els mobles que ja tinc, fer números perquè pugui sortir-me'n, i sobretot descansar i guanyar una mica de temps per preparar les classes.

Ara, el temps és un continu que no es detura, una llenca de la meva vida que perdré sense adonar-me'n, perquè a vegades cal que sigui així. Per això, després, els moments amb els amics i els amors, amb la gent més propera, amb els llibres i l'escriptura s'assaboreixen millor. Però tot això no tornarà ben bé fins a la nit de Tots Sants. Mentrestant, lamento deixar-vos tan poques engrunes.

Comentaris

  1. David, espero que aquest desfullar, aquest ordre en la imaginació, i tot el trasllat sigui profitós i que l’hivern esdevingui ple de posts com els teus.
    Fins aviat!

    ResponElimina
  2. Gràcies, Laura, i fins aviat!

    ResponElimina
  3. Vindràs a llegir poesies a l'after hours poètic que organitzo dissabte a les 12de la nit al Casal de joves TorreBlanca?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada