Premi Estrem i Fa 2008 de Falset


El meu primer premi té un sabor especial, a fruita madura de regust dolçàs i carn esponjosa que es desfà a la boca. Ja duc uns quants anys parint versos i deixant-los macerar, fent que creixin al seu ritme i finalment exposant-los al sol de la crítica. I fins ara ja havia tingut algunes respostes bones, essent finalista del Joan Arús de Castellar del Vallès l'any 2004 i en dues ocasions del Jo Escric de poesia (2005 i 2007).

Al final ha estat a Falset, al cor del Priorat, on se m'ha concedit el primer premi al millor recull poètic, una plaquette anomenada Desvetlla de mots és feina obscura. Enmig d'aquella terra costeruda i agrest, no gaire elevada però ideal per al conreu de les vinyes que conformen el físic i l'ànima de la seva gent, ahir a les sis de la tarda va tenir lloc l'entrega de premis. Pel to reivindicatiu dels organitzadors sembla que aquesta (la dissetena) podria ser la darrera convocatòria; espero però que les autoritats presents facin quelcom més que donar-se per al·ludits. Per si de cas, quan em van demanar de llegir un dels poemes del meu recull premiat, vaig escollir La finestra, el darrer de tots:

Ja tens un nou començament:

s’obre una finestra

sense prediccions, amb discreció.

Només un gest,

la petja d’un desconegut,

abocant-te a paisatges

imaginats en somnis,

o inimaginables,

i un camí al fons

on es retalla l’horitzó,

igual d'incert.


Comentaris

  1. Hola. No m'estranya que hagis guanyat aquest premi tan merescut. El poema que ens has deixat llegir és un bon poema, d'un escriptor que fa i desfà. I que va construint-se una trajectòria literària pròpia. Moltes felicitats i espero que m'enviïs un exemplar del poemari per e-mail, eh!

    Salutacions cordials

    ResponElimina
  2. Un poema molt maco. Felicitats!

    ResponElimina
  3. Enhorabona!

    Me n'alegro molt.

    Salutacions cordials.

    ResponElimina
  4. Doncs felicitats, campió!

    ResponElimina
  5. Quina alegria! Felicitats!

    ResponElimina
  6. MOLTÍSSIMES FELICITATS DAVID!!!

    ResponElimina
  7. Estic content per tu. Fantàstic

    ResponElimina
  8. Cristina10:06 a. m.

    Felicitats, David!

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies a tothom, sou molt amables!

    ResponElimina
  10. juas juas, què bo! ¿ha consultat vostè el palmarès? hi pot trobar algun nom familiar...
    felicitats, això sí!

    ResponElimina
  11. És la primera vegada que entre al teu blog. Ja veus, quines coses.
    He arribat en bon moment per a tu.
    MOLTES FELICITATS!

    ResponElimina
  12. L'enhorabona David! Quan es publiqui ens ho faràs saber, oi?

    ResponElimina
  13. Felicitats, David. No sabia que també escrivies poesia.

    ResponElimina
  14. Anònim9:09 a. m.

    Enhorabona, company!

    David Figueres

    ResponElimina
  15. felicitats pel premi, que porta el nom del més conegut escriptor prioratí del segle passat

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada