Jornades de la Catosfera 08


Surto escopetejat de les Jornades a dos quarts d’una; em quedaria a la conferència sobre blogs i política, però a casa m’espera una quantitat obscena de feina que no em va permetre assistir el divendres, i el mateix passarà amb diumenge. Posats a seleccionar, he decidit assistir al que més m’interessava, la taula rodona sobre blogs i literatura. I la veritat, poc temps per parlar-ne: així coincidim l’Antaviana i el Veí de dalt, que em reconeix i em saluda amablement. De fet, és un tema tan ampli que se li podria dedicar unes jornades completes. Però la Catosfera és molt àmplia i diversa, així que ens conformem amb un text de Biel Mesquida (que no pot assistir per malaltia), una classe magistral de la Laura Borràs, i les aportacions de Miquel Bonfill (Relats en Català), Jesús M. Tibau (lúcid i divertit) i Jordi Ferré (editor de Cossetània).

A la sortida, saludo el Toni. “Encantat de desvirtualitzar-te!”, em deixa anar. Em parla dels twitters amb un entusiasme que se m’encomana, així que penso en fer-ne un aviat. Comentem la jugada: gran aportació del Jordi Ferré. Alguns editors comencen a adonar-se que cal tenir molt en compte els nous suports literaris, que cal apostar per ells per assegurar un negoci que, a la llarga, serà paper mullat (o cremat, mai una metàfora ha estat tan cruelment exacta). Un gran símil del Jordi: “nosaltres som immigrants que hem arribat a terra estranya; les noves generacions són nadius, ja neixen amb les noves tecnologies incorporades.” Als joves se’ls cauen els llibres de les mans perquè estan acostumats als nous mitjans i suports d’informació i comunicació. Cal aprofitar-los per fer-los còmplices de la lectura i la literatura, per engrescar-los.

Llàstima que només m’hi puc quedar tan poca estona. Les Jornades són estimulants per veure en carn i ossos a la comunitat catosfèrica, per posar en comú pensaments i opinions, i per comprovar que tanta feina obté un ressò merescut. La Catosfera està revitalitzant la cultura, o com a mínim el debat sobre ella entre els consumidors, i a nosaltres ens permet escriure i ser llegits com mai hauríem pogut somiar. Si això és el segle XXI, jo m’hi apunto.

Fins l’any vinent, catosfèrics.

Comentaris

  1. ja era hora, ets el primer blocaire sabadellenc que em trobo.

    ResponElimina
  2. És una llàstima, m'hagués agradat saludar-te també, però ahir va ser un dia massa farcit i no vaig tenir temps d'abastar-ho tot.

    ResponElimina
  3. Jo tampoc vaig tenir temps de saludar a tothom! Però la trobada fou molt enriquidora. Salutacions!

    ResponElimina
  4. Un plaer saludar-te, doncs! I aquella noia era l'Antaviana? També li hagués dat un petó!

    ResponElimina
  5. Jo no hi vaig poder assitir però he vist els vídeos de les taules i estic seguint les opinions dels que hi vau ser. Espero l'any que ve poder-vos-hi saludar.

    ResponElimina
  6. el flagell1:13 p. m.

    Una vegada més els catalans mirant-nos el melic i xarrupant-nos les cigal·les...

    El twitter és graciós, però esclau i certament inútil, una nova febrada de la web 2.0...

    Felicitats blocaires, no perdeu mai la barretina

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada