Les terres gironines més literàries



Des de la tardor passada sovintejo la Garrotxa. La meva companya hi té els pares i això m'ha permès anar descobrint els tresors que amaguen els boscos i camps que envolten els seus poblets. Com que tota terra té els poetes respectius que la canten (i a Catalunya, com a país petit, seguint el tòpic, en surten de sota les pedres), m'he cansat de buscar-ne versos que, molt més destrament que jo mateix, poguessin explicar-vos els seus encants.

Buscant buscant, he ensopegat amb un projecte realment interessant: l'Atles literari de les terres de Girona. Es tracta d'una pàgina web on no només hi he trobat la Garrotxa (els voltants d'Olot, l'inefable fageda d'en Jordà, Besalú), també la resta d'indrets destacables que conformen les fantàstiques terres gironines. La web recull tots aquells fragments literaris que es refereixen als indrets esmentats, descrits per la ploma dels millors autors catalans: Josep Pla (inexcusable, per la ingent quantitat d'escrits al respecte, fill de l'Empordà com era), Marià Manent, Pere Calders, Joan Maragall, Josep Maria Junoy, Bosch de la Trinxeria, Joaquim Vayreda... Tot plegat acompanyat dels mapes necessaris per ubicar els espais descrits (fonts, boscos, rius, muntanyes, castells, masos...).

Us recomano fer-hi una ullada, ni que sigui per curiositat:

http://www.atlesliterari.net

Comentaris

  1. El conec. Tinc el llibrot, que si et cau al peu, te'l destrossa.

    ResponElimina
  2. si tornes a la garrotxa
    estàs convidat a Can Quita,
    a berenar, dinar, sopar...
    el que vagi bé, ja ho saps!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada