La rosa marcida...



...i en plena descomposició. Aquest any vaig evitar qualsevol post relacionat amb Sant Jordi per dos motius: perquè em trobava a Besalú, on el ressò de la festivitat va ser mínim, i per la tipera que em suposa, aquest any adobada amb els sabors germànics i un pèl indigests de la fira de Frankfurt.
Sembla que el campió de vendes, mediàtics a banda, va ser en Sergi Pàmies. Confesso que encara no he llegit el seu recull de “llimones”, i que em van regalar un llibre de cinema sobre David Lynch. De les darreres novetats en català, només m'engresca el Sayonara Barcelona de Joaquim Pijoan que ja tinc a la lleixa dels "pendents" esperant torn. No vull deixar-me d’assenyalar la iniciativa del diari Avui regalant un llibre sorpresa als seus lectors: a mi em va tocar El senyor Phillips, de John Lanchester, un curiós i entretingut retrat de la classe mitja anglesa, amb les misèries d’un matrimoni de mitjana edat. Ja veieu, llibres gratuïts que devien empolsinar-se al magatzem d’Edicions 62. Això em recorda que un escriptor ex-professor meu, l'Antoni Dalmases, explicava que un bon dia el van trucar del magatzem de l'editorial 3i4: “Escolti’m, aquí tenim un grapat de restes del seu llibre L’última primavera; si vol passi a buscar-los, si no els cremem”. L’Antoni va haver de desplaçar-se fins València per salvar els darrers testimonis del seu premi Andròmina als Premis d’Octubre del 1992.
En definitiva, que la flaire del podrimenter de roses venudes es mescla amb la flaire a cofoïsme pel tema de Frankfurt. La cosa em fa tremolar, sobretot després de llegir tot el que van dir Monzó i Pàmies que, fent ús del seu sarcasme demolidor, van venir a dir que poc hi pintaran els escriptors catalans o la cultura catalana i que Frankfurt és només una excusa dels editors per quedar plegats (i no us puc passar cap enllaç amb l'article de l'Eva Piquer perquè no sé com dimonis buscar-ho en la nova web de l'Avui).
Això sí, qui Sant Jordi empeny, més anys de crisi literària passa...

Comentaris

  1. ola david
    soc el victor
    del montserrat
    uns del cole em van pasar el teu bloc
    direte k les teves kalses magrdaven mol enkara k em kostes jeje
    weno men vaig a estudiar ok jeje
    xao
    PD:e trobat una escola de hosteleria per poder fer el modul jeje
    weno molts recorts dew

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada