"Viatges per l'Scriptorium", de Paul Auster


Paul Auster passa comptes amb el seu passat. Només així, i sense desvetllar res de la trama, pot entendre's la seva nova novel·la, (per sort) allunyada de l'anterior (i complaent) Brooklyn Follies. És una mirada gens compassiva amb el seu millor passat com a autor, joganera i irònica, quan llegir-lo era sinònim de ganxo guanyador per ko: El palau de la lluna, Leviathan i Trilogia de Nova York conformen el corpus literari austerià.
Els fantasmes sempre ens persegueixen, només que a Mr. Blank, el protagonista del relat, sembla que l'han caçat. Li reserven la immortalitat a la seva manera. I pel camí, Auster torna a meditar sobre la creació, a intrigar-nos i a desprendre l'aroma de "qualsevol altre temps passat fou millor". A veure si havent passat comptes el recomençament li senta bé.

Comentaris

  1. Me'l vaig comprar ahir. Ja tinc ganes de començar-lo.
    M'ha sobtat la poca publicitat que s'ha fet d'aquest darrer llibre, potser el dispendi publicitari dels seus dos predecessors no va compensar a l'hora de les vendes.

    ResponElimina
  2. fa temps que vaig llegir Leviatan i no em van quedar ganes de repetir amb cap més llibre d'aquest autor. Algun dia li hauria de donar una segona oportunitat

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada