Saló del Llibre

La vida diària em passa sempre pel damunt i em fa arribar tard a un munt de coses. Sort de la blogosfera. Mentre esmorzo, llegeixo al suplement de cultura de l'Avui (d'ahir) que l'Eva Piqué es fa ressò d'una polèmica blogística. Resulta que al darrer Saló del Llibre han fet una tria de blogs literaris i que, malgrat l'expansió del fenomen, només n'indexaren un en català... Però el poder de la xarxa va fer que la comunitat blogística catalana es movilitzés per queixar-se i fer valer la seva veu.

Entro a la web del Saló i comprovo que han incorporat indiscutibles com El llibreter, Entrellum, Flux o Tinta xinesa. Egocitem-nos: el llunÀtic també hi és present. I jo sense saber-ho! Doncs moltes gràcies per qui s'hagi enrecordat de la meva mansarda i per fer-ne menció. Són d'aquelles cosetes que t'inciten a seguir i a millorar dia a dia, a no fer baldera l'oportunitat que dóna la pantalla de l'ordinador. Quan les coses són tan gratuïtes, immediates i fàcilment oblidables, la cura tendeix a minvar.

I sí, la conclusió de tot plegat és que no vaig fer cap al Saló. La feina, la vida privada i la mandra m'aparten del món a temporades. La vida interior s'amaga, esporuguida, davant la petja de la vida diària.

Sort de la blogosfera.

Comentaris

  1. Sort, sort.

    El pitjor de la blogosfera és la quantitat d'oferta que hi ha, i la dificultat de separar-ne el blat de la palla.

    ResponElimina
  2. Si dius blogosfera t'estàs referint a TOTA la comunitat de blogs del món mundial en totes les seves llengües. Si vols ser més exacte i concret, hauries d'escriure catosfera, és a dir, el conjunt de blogs escrits en català i la comunitat virtual que existeix al voltant d'aquests blocs.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada