L'illa 44


El primer que faig després de tornar de vacances és obrir la web de Bromera i comprovar que ja és al carrer el número 44 de la seva revista L'illa, on hi surt la meva primera entrevista d'encàrrec: L'oracle imminent. M'ho llegeixo amb atenció, crec que han respectat fins el darrer punt, tot i que no m'ho podien assegurar. M'agrada la compaginació que han fet, el tipus de lletra escollida i el cos del text. La idea primitiva d'en Toni era molt millor, reproduir-la com una finestra del messenger, però resultava inviable. Podeu llegir-vos la revista des de la mateixa web, en versió PDF, o fer-vos subscriptors.

M'egotitzo i m'egocito; no sempre tens l'oportunitat de treballar per al món editorial. A més, amb una feina creativa: fer un qüestionari també té la seva gràcia. Un escriptor pot queixar-se i dir el nom del porc del/de la periodista que no s'ha llegit el seu llibre, que no s'ha documentat sobre la seva obra, que afronta la seva feina com qui reposa l'estanteria d'un hipermercat.

Per cert, les vacances les he passades a Castelló d'Empúries. I malgrat ser un poeta menor, em sobta no trobar gairebé res d'interès sobre Carles Fages de Climent, un dels lírics que més va fer per cantar les meravelles ampurdaneses. La seva obra és una barreja de mite i classicisme, de coneixements culturals i populars, de conjuminar la veu llatina que ressona a les seves costes amb la cantarella de la seva gent. Pel que deien era un conservador donat al bon mam. M'hagués agradat trobar algun poemet i lligar-lo d'alguna manera a les meves vivències, però el folklorisme venç en ocasions la xarxa. Caldrà que torni al paper de les biblioteques perquè en sàpiga dir res de millor.

M'ha tocat la tramuntana, espero que no empitjori el llunÀtic i segueixi oferint-vos les petites dosis de monomania literària. Ho dic perquè el mes passat vaig complir 2 anys a la xarxa, i ni jo mateix em vaig felicitar. Felicitem-nos, doncs; egocitem-nos i egotitzem-nos.

Comentaris

  1. el flagell ortogràfic10:22 a. m.

    Li canvio un "aunar" per un "conjuminar". Bona feina!

    ResponElimina
  2. Selenita: això ha quedat la mar de bé. Felicitacions dobles: per l'entrevistada i per l'aniversari bloguer. Petonets i endavant, que encara som a les beceroles.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada