Viatges amb Heròdot


Camí d'Olot, amb dues hores de viatge d'autobus per davant, enceto Viatges amb Heròdot, del polonès Ryszard Kapuscinski. Diari de viatge, reportatge periodístic, estudi ètnic, literatura de l'experiència... Tot hi té cabuda. En els primers capítols evoca el seu primer viatge a l'estranger, a l'Índia, quan amb prou feines coneixia la Polònia comunista, rural i aïllada com ella sola. El xoc cultural és tan bèstia que la reflexió i la cura d'humilitat són immediates.

Deixo el llibre poc abans que iniciï la seva descoberta de la Xina, una cultura que em sedueix sobremanera. Vull gaudir-ho amb una lectura on millors condicions. El llibre s'ho mereix, una geografia en si mateix que em desperta la golafreria lectora. No em costarà gaire tornar a aquests viatges de la mà d'un polonès i d'un grec. Tan allunyats en el temps però tan connectats per la curiositat, el millor carburant per a la ment humana.

Comentaris

  1. També he llegit aquest llibre i l'he trobat sensacional. Si et ve de gust passejar-te pel meu blog hi trobaràs una referència

    http://marti58.blogspot.com/

    ResponElimina
  2. jo també ;)

    http://astuasbalas.blogspot.com/2007/01/herodoto-remato-de-ler-o-moi-cumprido.html

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada