Oscar Wilde


Cito Oscar Wilde a classe per parlar del concepte d'ironia. No sé per què, crec que si parlo d'El retrat de Dorian Gray algú el coneixerà. Santa innocència, per part meva. Ni tan sols els clàssics de la literatura juvenil, que en èpoques anteriors tenia en Poe o Stevenson els seus referents, avui en dia tenen ressò.

Poc després, però, l'única persona a qui li sona Wilde pregunta: "Era gay, oi?". Sorpresa. Momentània, perquè no tarda ni mig segon a muntar-se el guirigall de riures i brometes fàcils que recullen els mil-i-un tòpics al voltant de la seva condició sexual.

Si no recordo malament fou ell mateix qui va escriure que preferia que malparlessin d'ell a ésser oblidat. En l'època del tomàquet i la salsa rosa no passarà gaire desapercebut entre els joves, encara que la seva brillant ploma (la de veritat, no pas l'equívoc burleta) resti abatuda per la vulgaritat que tant va combatre.

Comentaris

  1. Anònim1:00 a. m.

    Vaja, ets profe de literatura. Et planyo. Segurament de quart d'ESO o Batxillerat. Tret del "Retrat.." (que vaig llegir a l'edat dels teus alumnes i encara em colpeix en recordar-lo), poca cosa he llegit de Wilde. No defallleixis. A banda del que sap almenys, que era homosexual; algú altre, sense que t'adonis ni ho pensis, recordarà el teu consell i algun dia el llegirà. Si no, perquè seguir parlant de literatura?

    ResponElimina
  2. Anònim8:22 p. m.

    Jo tinc 15 anys i vaig llegir el retrat de Dorian Grey a 1r de la ESO la veritat em va agradar molt, penso que tot i ser una llibre escrit, potser, en un vocabulari una mica antic, la història és genial, Oscar Wilde va ser u gran autor " El dramaturg excèntric".
    Enguany he tornat a llegir a Oscar Wilde ( el píncep feliç, el rossiñol i la rosa, el gegant
    egoista...) però el que més m'ha agradat a estat el Fantasma de Canterville, trobo que és una molt bona història.
    Jo també et planyo, si els teus alumnes l'únic que saben obre aquest autor és que era gay...
    Éspero que trobis aguna alumne que sàpiga alguna cosa més sobre ell. Molta sort!!

    Una noia embruixada per la lectura.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada