La humitat


La teranyina apelagosa de la humitat s'extén com a precedent de l'estiu. A l'escola, els nens ja no s'aguanten, i les aules van morint lentament, víctimes del tedi i la desgana que ens rosega a tots. Dijous acabo el curs i el contracte. Qui sap on seré al setembre. De moment, només tinc clar que serà fent de professor de català. La resta, tot tan provisional com sempre. Si hi penses una mica la vida pot arribar a ser desesperant. Sort que la humitat impedeix pensar.

Ara és el temps de llegir i escriure. L'època d'endreçar-nos, de mineralitzar-nos, de preparar la nova batalla de la tardor. Tinc una petita pila de coses per llegir: Biel Mesquida, Graham Greene, Henry James, Miquel Bauçà, l'antologia Narrativa catalana de l'exili editada per Cercle de Lectors i una relectura del Llibre del desassossec de l'inefable Pessoa.

Qui pugui viatjar, que ho faci. Veure de primera mà les meravelles del món ha de ser una experiència única. Jo, com a molt lluny, he anat a París. No em va decebre, però reconec que no sóc home de moure'm gaire. Tinc més tirada pel reduccionisme lúdic. La meva ex deia que sóc extremament avorrit i previsible. Tan previsible com la punyetera humitat, suposo. Tan apelagós com ella. Per això segueixo teixint des de la pantalla.

Comentaris

  1. Ei, això sona molt trist... A mi m'agrada la humitat. Després de viure vuit anys sense ella, retrobar-la és tota una experiència (perquè no dir-ho, molt sensual depèn en quines situacions). Ànims, David! :)

    ResponElimina
  2. Hola David,
    Sóc Òscar, el xicon del comentari de l'altre dia. El meu mail és ostacam(arroba)hotmail.com
    Estem en contacte,

    Salutacions

    ResponElimina
  3. Anònim5:07 p. m.

    Tots vivim en la incertesa i no tothom pot gaudir de 2 mesos de vacances/temps lliure! A veure si ens deixem encomanar una mica l’alegria dels alumnes al començar un llaaarg i profitós (?) estiu.
    La literatura no viu de la vida? Es a dir, com a éssers polièdrics crec interessant el canvi de context perquè obliga a recristalitzar-nos.
    I.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada