La identitat manllevada


"¿Què queda de mi maeix a part d'ossos i cèl·lules vull dir del que jo era quan tenia vuit anys o deu o dotze?, ¿i si resulta que aquella era la meua verdadera identitat i no la d'ara?, ¿i si resulta que el que sóc ara trenta anys més tard enyora l'altre que era l'autèntic el qui de veritat era jo?, i si resulta oh déu meu si m'enyore a mi mateix és que aquell ara ho recorde clarament sí que era jo, ara ho veig aquell sí que era i no el d'ara, ¿per què m'han canviat?, un gotet d'aigua abans de tornar a la biblioteca, però si jo no vull ser un altre, si tinc dret a ser encara aquell, si m'he perdut i no em trobe, un parenostre a sant Antoni."

Fragment de "Els treballs perduts", de Joan F. Mira, un dels millors escriptors en llengua catalana de l'actualitat.

Comentaris