Atenea i les samperíades



Sembla el títol d'una epopeia clàssica, però el post d'avui fa referència a les jornades que s'han celebrat en honor al poeta Màrius Sampere... i al fet que la revista Atenea hi ha estat present per donar-nos a conèixer i donar a conèixer el número 12.

Us avanço que m'he encarregat de coordinar el dossier, un especial sobre poesia anomenat "Maleïda poesia", on trobareu una entrevista a Jesús Aumatell, alma mater del projecte editorial i alhora miracle literari "L'Emboscall"; fragments del dietari de Josep Pedreira, fundador de la col·lecció "Els poemes de l'Óssa Menor"; una reivindicació de Màrius Sampere, Feliu Formosa i altres veus fins fa poc acallades; algunes meditacions iròniques al voltant dels Imparables...

També sembla un miracle l'aparició d'aquest número 12. Fa un any que vaig arribar a la revista i des de llavors la desaparició ha planat per damunt de la seva existència. Però la constància d'un grupet de gent que perd temps i no fa diners tira endavant el projecte. El gust per seguir explicant què llegim i com he fent és el motoret que mou a la societat atenenca.

Llàstima que, atabalat com estic corregint exàmens dels meus alumnes, aquest matí no m'hagi passat per Can Sisteré (a Santa Coloma de Gramanet, l'indret on s'ha celebrat l'acte) per veure en persona i xerrar amb el mateix Sampere sobre la seva obra, i la poesia en general (i coneixent la seva bonhomia, sobre el diví i l'humà). Les mateixes 15 persones de la tarda han tingut aquest plaer, i així m'ho han fet saber...

Comentaris

  1. Jo no vaig poder assistir als actes de la tarda de dissabte 15, però si que hi vaig ser al matí, a la trobada de joves escriptors del barcelonès nord. (denominació amb la que espero ser denotat algun dia).
    Salutacions.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada