Sobre Vic (potser m'equivoco)



Ahir vaig estar per primer cop a Vic. Crec que no m'equivoco si dic que, després del Vaticà, és la ciutat d'Europa amb més esglésies per metre quadrat. A banda de la Catedral hi vaig comptar tres (Sant Felip Neri, Sant Antoni Maria Claret i una darrera que, cansat de veure'n tantes, ni m'hi vaig fixar). La ciutat dels Sants, l'anomenà el bo d'en Miquel Llor. En tots els sentits!

Sigui com sigui, la conservació del casc antic està molt aconseguida. El barroc hi llueix per tot, en les seves cases burgeses o en les edificacions religioses. Un agnòstic com jo no té gaire lloc per la pietat religiosa en la seva consciència, però sí que em vaig sentir neguitejat en observar l'interior de la Catedral. No sé, però la llum tenia una col·loració estranya, potser donada pels daurats de les seves columnes gegants. Em va agafar una mena de mareig...

Potser m'equivoco, però malgrat tot Vic no sembla el millor lloc per viure. Disposa de llocs per visitar, de cafès i d'una excel·lent oferta de restaurants (vaig estar dinant a un anomenat "La taula"). Passejant per la plaça del mercat em vaig imaginar que l'hivern deu llençar-hi al damunt tota la mandra i la melangia de la pluja, del fred, de la boira, de la neu. I recórrer així els seus carrers estrets i costeruts no deu ser la millor experiència, per molt que la seva gent es queixés per les desventures de la pobra Laura, la criatura de Llor.

No ho sé, potser m'equivoco.

Comentaris

  1. A l'hivern hi fa mooooooolt de fred, a l'estiu moooooolt de calor... però no te'n podria dir gaires coses dolentes, d'una ciutat que em va acollir en un bon moment...

    ResponElimina
  2. Anònim7:10 p. m.

    Si que fa molt de fred a l'hivern i molta calor a l'estiu, pero és una ciutat molt maca i es viu molt bé. Jo estic vivint a Vic perquè estudio a la seva Universitat i realment no m'esperava que viure aquí m'agradès tant. Estic molt contenta i molt agraïda a la ciutat.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada