"El poeta i altres contes", de Vicenç Pagès Jordà (Dietari de Ripoll, 16/07/2005)



Aprofito aquests dies a Ripoll per llegir-me aquest recull de contes d'en Pagès Jordà. M'està agradant molt, és una alenada fresca en un territori massa dominat per l'estil de Monzó en els darrers temps. De veu molt treballada, l'escriptor empordanès potser s'excedeix una mica amb l'excentricitat o l'exuberància de les narracions. Però trobo molt original la seva barreja i confusió de la realitat i la ficció que té el seu millor exemple en una sèrie de biografies inventades d'escriptors inèdits. Una petita joia, una sèrie per fruir del bon gust literari i del sentit de l'humor. Al meu parer, Pagès Jordà va camí de convertir-se en un aristòcrata de la literatura i jo en un habitual de les seves propostes.

PD: Una vegada de retorn a Sabadell, m'he fet amb "La felicitat no és completa", la seva anterior obra, també molt recomanable. És l'estudi d'un personatge contemporani al propi autor en set fases de la seva vida (el col·legi, l'adolescència, la mili...). En ell, Pagès accentua l'objectivisme de la proposta, amb la qual cosa pren una mirada freda i irònica que ajuda a esgarrapar el patetisme d'una vida vulgar. Tan vulgar i corrent com la de tots nosaltres.

Comentaris

  1. A mi em va encantar aquest llibre.

    Val la pena de llegir encara que sigui per un parell dels contes que hi recull.

    El de la rossa i la moto, per exemple.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada