El ciri papal



Com que sóc un agnòstic irredempt, tot aquest ciri que s'està muntant al voltant de la mort del Papa em resulta desconcertant, però no pas insospitat. Totes les religions (tant espirituals com polítiques) es basen en una fe absoluta en el líder per part dels seus feligresos, amb la qual cosa la mort d'aquest els trasbalsa amb la pèrdua del rumb que només podien trobar en la seva figura.

Ara bé, jo pensava (innocentment, és clar, em dirà algun saberut/da) que estàvem en una suposada "democràcia" laica, per a més inri. I ahir, enmig d'un sopar entre amics, vam encendre el televisor a la una de la matinada i allí estaven tots, TOTS, fent la marató televisiva que cubrís des de qualsevol angles tant luctuós succés. I el Papa havia mort a dos quarts de deu!

Bé, això és com "Gran Hermano": aquest Papa va jugar des del primer moment a convertir-se en una figura mediàtica. No és estrany, doncs, que hàgim pogut seguir la seva agonia fins al darrer moment. Si t'hi fiques, ja saps a què t'exposes. Però continuo pensant quina culpa té tota aquella gent a qui no li interessa el fenomen en concret i que veu com l'asfíxia informativa es torna insuportable. A mi, una senyora em va arribar a dir en quin món vivia algú com jo que no seguia "Operación Triunfo". Suposo que en un de diferent al seu, gràcies a Tutatis.

Una darrera reflexió. La Neus, una participant al sopar, ens va comentar que, segons Nostradamus, només queda un Papa per a la fi del món. Bé, si dura tant com aquest no cal patir... Com a mínim, el papat ens servirà per comptabilitzar el temps per a que la Terra es lliuri de nosaltres i respiri tranquil·la, pobreta...

Comentaris

  1. david! tranquil, només queda un papa si el pròxim escollit és el papa negre. Llavors se'l carregaran i el món se'n va a prendre per sac i FINITO.

    per cert hauries de canviar les opcions del teu blog pq no s'hagi d'estar registrat per comentar, sino hi ha gent que no pot deixar cometnaris, l'anselm m'ho va comentar ahir. Ens veiem xaval

    ResponElimina
  2. Ja he vist, David que tu ja havies posat coses semblants a les meves sobre el Papa i l'enrenou.

    Bé, si el proper no és negre, haurem de penjar al Nostradamus aquest, que ja començo a estar tip de tanta xorrada de gent del passat que veia el futur.

    Ai!, si Galileo pogués aixecar el cap avui, em sembla que ens podria explicar quatre coses ...

    Salut!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada